top of page

Slik bistår Mobit Tønsberg nødetaten


I mer enn ti år har Mobit-forhandleren Wenma i Tønsberg vært rådgiver og leverandør for Vestfold Interkommunale Brannvesen. Nå har Mobit flyttet nødetaten over til ny mobiloperatør.

Mobit/Wenma har flyttet samtlige ansatte i det interkommunale brannvesenet over til Telenor. Rådgivningen og oppfølgingen i forbindelse med overgangen får de beste skussmål hos nødetaten.


Tjenester av ypperste klasse

– Vår opplevelse av Mobit/Wenma er at det leveres tjenester av ypperste klasse med sterkt fokus på service og rådgivning, sier Raimon Igelkjøn. Han er digital rådgiver i Vestfold Interkommunale Brannvesen.


Igelkjøn legger til at det ikke bare handler om at Mobit/Wenma er imøtekommende med godt humør, men at tjenestene som leveres er “presise og gjennomtenkte”. Igelkjøn er svært tilfreds med hvordan Mobit/Wenma organiserte overgangen fra Telia til Telenor.

Ingen nedetid

– Overgangen til Telenor gikk feilfritt og selve gjennomføringen tok bare en halv dag uten at vi hadde nedetid. I tillegg ble det gitt god opplæring til de ansatte, sier Igelkjøn.

Oppgaven til Mobit/Wenma er å være rådgiver og også vedlikeholde abonnementene og telefonsystemene, påpeker bedriftsrådgiver Jon Songvoll i Mobit/Wenma. Songvoll omtaler rollen sin som tekniker og løsningsrådgiver.


Jon Songvoll, tekniker og løsningsrådgiver i Mobit/Wenma

Selv tok han jobben opp mot NKOM (Norsk Kommunikasjonsmyndighet) for å få fart på porteringen fra Telia til Telenor. Nødetatene har nemlig prioritet innenfor telekom.

– Det er ikke få telefonsamtaler til NKOM og innlogger via Altinn jeg har hatt, og dette ligger innbakt i serviceavtalen vi har med brannvesenet, sier han.

I tillegg bruker Songvoll mye tid på å sette medarbeiderne i brannetaten inn i mulighetene som ligger i det mobile bedriftsnettet fra Telenor. Det innebærer at de ansatte laster ned sentralbord-appen og ikke minst bruker appen som installeres på desktoppen eller mobiltelefonen, eller begge deler.


Merkbar forskjell

Grunnen til at Vestfold Interkommunale Brannvesen melder overgang til Telenor er først og fremst fordi fylkeskommunen har avtale med Telenor. – Samtidig er det mer stabilitet nett hos Telenor, spesielt om du kjører langs E18 eller befinner deg i en mindre by. Da blir forskjellene merkbare, sier Songvoll, og legger til: – Nødetater må ha det beste innenfor telefoni.

38 visninger0 kommentarer
bottom of page